måndag 27 maj 2013

Svar om kött (väntar fortfarande)

Tidigare i maj så skrev jag ett mejl till en av våra större livsmedelskedjor. Jag har tyvärr fortfarande inte fått något svar och därför har jag idag mejlat och påmint. Så här skrev jag:

Hej,

För ett tag sedan så skickade jag ett mejl till er (se här nedan) och jag har fortfarande inte fått något svar. Jag förstår om ni inte har hunnit återkomma, men jag vill försäkra mig om att det har kommit fram, så jag mejlar om det och hoppas på respons.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Inlägget med tidigare mejl gjorde jag den 12 maj och det såg ut så här:

Hej, jag fick ett annonsblad från er i veckan och ser återigen benämningen "fläskytterfilé" som namn på benfri kotlett. Varför skriver man filé när det inte är det? Kotlett är dessutom ofta lite segt, vilket gör att kunden blir än mer lurad ifall de tror att det verkligen är filé som de köper. Tyvärr är de dessutom ofta "mörade" med vatten och tillsatser, vilket gör att man får kokt kött när man försöker steka det plus onödiga tillsatser istället för ren kotlett.

Jag vet att XXX i vissa fall har höga ambitioner om bra livsmedel, så det är synd att ni inte håller fanan högt rakt igenom. Det skulle göra det mycket lättare för oss som kunder då vi skulle veta att det är hög kvalité på allt samt att till exempel kött är kött och inte kött med vatten och tillsatser som dessutom säljs under annan beteckning än vad det egentligen är.

Hälsningar Katharina Wallenborg, medveten konsument och XXXkund


Det är ett tag sedan, så egentligen borde jag ha kunnat förvänta mig ett svar, men ingen är perfekt och ibland hinns inte saker med, plus att jag tycker att man ska vara hövlig, därav mitt försynta svar. Däremot så hoppas jag att det tar skruv nu och att jag snart har ett mejlsvar från dem som jag kan publicera här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar