torsdag 9 maj 2013

Marinerad grillskiva av vildsvinsstek

Det här var för mig en ny produkt när jag köpte och grillade vildsvinsstek igår. Normalt sett är jag skeptisk till kryddade och marinerade köttbitar då det är ett enkelt sätt att dölja missfärgat kött, men jag tog chansen och det var riktigt gott. Jag såg heller inga missfärgningar i köttet så jag hoppas att det var fräscht.

Innehållet ser ut så här:

vildsvin
salt
kryddor
tomat
vitlök
lök
paprika (röd, grön)
farinsocker
paprikaextrakt
arom

Det verkar ju bra, men de där två sista ingredienserna kan jag inte riktigt säga om de är okej, så det får jag ta reda på och återkomma med. Är det inga konstigheter så kommer jag att skriva vilken producenten av köttet är. Hoppas förresten att ni har haft möjlighet att njuta av god mat i det vackra sommarvädret som vi har blivit välsignade med ett par dagar. Man är sannerligen inte bortskämd med vackert väder och samtidigt värme. Det gäller att passa på och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar