måndag 6 maj 2013

Pajdeg

Ja det var vad jag köpte fast jag trodde att det var smördeg. Man kan verkligen köpa allt, men hur bra innehållet är, det är en annan fråga. Jag har faktiskt inte kollat ännu, men det ska jag göra nu. Det har ju hänt att jag genom åren har blivit positivt överraskad när jag har läst vad ett livsmedel innehåller, men just nu känner jag mig skeptisk.

Innehållsförteckning:

vetemjöl
vegetabilisk fettberedning (vegetabiliska fetter och oljor från palm och solros, vatten, salt, emulgeringsmedel: mono- och diglycerider av fettsyror, surhetsreglerande medel: citronsyra)
vatten
salt
socker
etylalkohol
koncentrerad citronjuice

Wow! Ja det var sannerligen inte lite i en vanlig pajdeg. Hur många ingredienser brukar det vara? Tre, fyra? Att det dessutom är palmolja i retar mig verkligen. Det är så onödigt. Den här degen får klara sig utan mig fortsättningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar