söndag 12 maj 2013

Kött är inte alltid bara kött tyvärr

Efter att ha gått igenom reklambladen från olika kedjor (skylten med "ej reklam" har trillat bort från brevlådan så nu ramlar de in igen sedan en tid) så blir jag återigen irriterad över denna kotlett som ständigt kallas filé. För övrigt så behöver inte filé möras så det säger väl allt. Jag bestämde mig för att skicka ett mejl till affären där jag oftast storhandlar och så här skrev jag:

Hej, jag fick ett annonsblad från er i veckan och ser återigen benämningen "fläskytterfilé" som namn på benfri kotlett. Varför skriver man filé när det inte är det? Kotlett är dessutom ofta lite segt, vilket gör att kunden blir än mer lurad ifall de tror att det verkligen är filé som de köper. Tyvärr är de dessutom ofta "mörade" med vatten och tillsatser, vilket gör att man får kokt kött när man försöker steka det plus onödiga tillsatser istället för ren kotlett.

Jag vet att XXX i vissa fall har höga ambitioner om bra livsmedel, så det är synd att ni inte håller fanan högt rakt igenom. Det skulle göra det mycket lättare för oss som kunder då vi skulle veta att det är hög kvalité på allt samt att till exempel kött är kött och inte kött med vatten och tillsatser som dessutom säljs under annan beteckning än vad det egentligen är.

Hälsningar Katharina Wallenborg, medveten konsument och XXXkund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar