tisdag 14 maj 2013

Kantarell färskost

Ost är så gott och det finns en uppsjö av sorter, så det går alltid att prova något nytt när man är sugen. För någon vecka sedan köpte vi en färskost med kantareller, ja åtminstone är det sådana på bild och de finns med i namnet på osten. Vis av lärdom så vet jag dock att namn och bild inte alltid överensstämmer med innehållet, så jag ska kolla vad som finns i. Så här ser det ut:

Hm... Den texten var minimal, jag går vidare till sajten. Hm igen, för den gav ingenting så det får bli ett mejl:

Hej,

Som medveten konsument så läser jag alltid vad min mat innehåller och det tänkte jag göra även på er kantarellost som jag nyligen köpte (vilken smakade väldigt bra), men texten är så vansinnigt liten så det är nästan omöjligt att se vad det står. Jag valde då att gå in på er sajt, men där har ni bara bilder på burkarna som osten finns i, inget om innehållet, så nu hoppas jag att jag kan få veta vad som finns i genom att mejla er istället.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Jag hoppas på snabbt svar så jag kan berätta vad osten innehåller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar