lördag 4 maj 2013

Färska kycklingfiléer från Lant kyckling

Tillbaka till bloggen igen och det känns så kul att lägga ut en nytt inlägg, äntligen! Jag hoppas att valborgsmässoaftonen var bra. Själv lyckades jag till och med hamna på ett firande med fyrverkerier vilket var mycket trevligt måste jag säga. Maten de senaste dagarna valborg inkluderat har bland annat bestått av kyckling, något som vi svenskar och många andra gillar och jag hittade färsk utan tillsatser från ett märke som heter Lant kyckling. Lite lustigt namn, men gott kött. Det som jag gillar extra mycket är att det är från frigående kycklingar och jag hoppas verkligen att de har haft det bra innan de slaktades. Däremot ser jag några konstiga tecken som jag inte kan tyda och jag hoppar verkligen att det inte menas att den är kosherslaktad. Nu kan jag inte med säkerhet påstå att det skulle vara sämre för en kyckling än annan död, men det känns mer humant att döda på annat sätt. Deras sajt är under ombyggnad och så jag kan inte hitta någon information där, men i övrigt verkar det som sagt var bra.

1 kommentar:

  1. Lantkyckling är ingen bra kyckling. Holländsk kyckling är Fullpumpad med antibiotika. Svensk eller dansk kyckling är i särklass bäst i klassen. Dansk färsk kyckling är kanon!

    SvaraRadera