måndag 20 maj 2013

Svar om innehållet i kantarellosten

Här kommer svaret om osten som jag inte hittade innehållet till:

Hej!

Tack för ditt mail.

Här kommer ingredienslistan:

Ingredienser: Grädde, arom, kantareller 2,0 %, skummjölkspulver, syrakultur, salt 1,2 %, gelatin, stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), färgämne (beta-karoten). Produkten är pastöriserad. Fetthalt 29 %.


Har du fler frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss igen!


Med vänliga hälsningar,

Konsumentkontakt
XXXSverige AB


Jag blir alltid glad när jag får svar snabbt, ibland kommer ju inget svar alls faktiskt. Tyvärr blev jag inte så uppmuntrad av ingredienserna, speciellt inte guarkärnmjölet och kaliumsorbatet, vilka kan ge reaktioner om man är känslig. Fast det finns ju så otroligt många ostar, så man behöver faktiskt inte äta just den här. Undrar om bokstäverna var minimala på förekommen anledning. Nej, det tror jag inte, men som tillverkare av osten så finns det heller ingen anledning av tydligt visa upp vad man har haft i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar