fredag 17 maj 2013

Mozzarella

Jag gillar verkligen mozzarellaost, något som jag för några år sedan inte var så förtjust i faktiskt, även om jag vet att många ser det som något extra gott. Nu instämmer jag och mozzarellaost på pizza eller varma smörgåsar är verkligen mums. Idag när jag handlade inför helgen så köpte jag en sort som jag inte brukar köpa och den får vara för min del framöver då den har tillsatt citronsyra, alltså E 330 och med största sannolikhet syntetisk sådan. Trist, men jag hoppas att osten är god. I morgon blir det nämligen varm smörgåstårta. Jag var nog lite naiv när jag köpte osten utan att läsa vilket innehåll som den hade, för andra mozzarellaostar som jag har köpt har varit fria från E-nummer. Det är alltså viktigt att läsa vad livsmedlen innehåller och man ska inte som jag gjorde här, utgå ifrån att alla har lika bra innehållsförteckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar