fredag 10 augusti 2012

Mejl om guacamolen

Efter att jag hade gjort mitt inlägg häromdagen så mejlade jag tillverkaren. Jag var uppriktigt sagt mycket förvånad över innehållet och även om jag trodde att det skulle finnas för lite avokado i så hade jag inte räknat med så lite och dessutom alla dessa E-nummer!

Så här skrev jag:

Hej,

Jag läste ett reklamblad igår från en butik som jag brukar handla i och där fanns det med guacamole-dipp från er och eftersom jag tidigare har provat en annan sort men blivit besviken över innehållet så tänkte jag att jag skulle jämföra och jag måste säga att jag har aldrig sett ett livsmedel med sådant uselt innehåll. Jag trodde att avokado var huvudingrediensen i guacamole och det är endast 1½ procent av det bland ingredienserna. Sedan kryllar det av tillsatser. Hur kan det komma sig? Att en vara som förvaras i rumstemperatur måste ha någon form av konservering förstår jag, men förutom det är det förtjockningsmedel och en massa annat. Kan ni verkligen inte tillverka en bättre produkt än den här?

Hälsningar Katharina Wallenborg


För övrigt har det inte kommit något svar ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar