söndag 17 juni 2012

Tacokrydda

Sådan fick jag gratis om jag handlade på ett visst ställe inom vissa datum. Tja, varför inte och den där kryddan har jag nog betalat på olika sätt ändå, så jag tog en påse när jag ändå var och handlade.

Jag har väl inte den bästa erfarenheten av innehållet i just tacokrydda, men nu ger man ju bort den gratis, så då har man väl tänkt efter och det är en bra produkt? Vi får se. Så här ser innehållsförteckningen ut:

druvsocker
salt
lök
chili
spiskummin
modifierad potatisstärkelse
vitlök
jästextrakt
potatisfibrer
maltodextrin
kryddor (paprika, oregano)
surhetsreglerande medel (E 330)

Nja, inte helt bra tycker jag och jag tror faktiskt att den skulle ha gått att göra med bättre innehåll. Nej, jag är säker på det. Återigen är det bara att konstatera att den bästa tacokryddan får man genom att krydda färsen eller vad det nu är, själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar