tisdag 5 juni 2012

Inget svar ännu

Nu vill jag absolut inte låta gnällig, men jag är lite irriterad över att jag inte har fått något mer svar angående den benfria fläskkotletten. Det gick väldigt snabbt första gången, men inte nu. Man kan tycka att det borde vara tvärtom eftersom vi faktiskt redan är inne i en diskussion, men så blev det alltså inte. Självklart måste de få lite tid att svara, men väljer köttproducenten/livsmedelsförsäljaren att inte svara så kommer jag givetvis att stöta på igen. Nu är jag inte dummare än att jag förstår att ingen som säljer kött med det innehållet, benfri kotlett av gris 90 %, lake (vatten, salt, antioxidantmedel (E 331, E 301), socker), har någon lust att ta en debatt med en kritiker av det. Å andra sidan ska man inte sälja sådant som man inte kan stå för.

Det känns verkligen tråkigt att man inte kan köpa rent kött och endast få det, utan att annat ska skickas med på ett sådant här sätt. Jag vet inte om det bara gäller vacuumpackat kött eller om även annat färskt kött har sådana här tillsatser. Kyckling vet jag har det ibland så där får man verkligen se upp. Tilläggas kan att den kyckling som jag har ätit utan så kallad mörning har varit lika bra, så det är bara en ursäkt för att få sälja vatten och smaktillsatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar