söndag 8 april 2012

Känguru

I kväll ska jag tillaga något som jag aldrig har ätit tidigare och det är känguru! Det ska verkligen bli spännande att få se hur det smakar. Jag har letat lite på nätet och förstått att man kan ha det rött inuti om man vill och det vill jag eftersom jag gillar när kött inte är genomstekt. Vid en titt på recept så verkar känguru vara ett kött som kan kryddas med olika kryddor och det får alltså bli efter egen smak när jag tillagar det. Jag har ett rött vin som ska drickas till, så det måste smakas av innan också så att maten passar till drycken.

Eftersom jag gärna ser att det vi äter i köttväg har hanterats bra när det levde så gick jag in på sajten för företaget som har importerat köttet, men jag hittade faktiskt ingen information alls, så nu har jag mejlat dem för att fråga lite. Så här ser mitt brev ut:

Hej,

Jag har för första gången köpt och ska nu tillaga känguru. Eftersom jag har köpt andra sorters kött från er tidigare så vet jag att kvalitén är bra så jag gissar att jag kommer att bli nöjd även med det här köttet. Hur som helst så ville jag läsa lite om känguru, men hittade ingen information om det på er webb. Jag skulle bli väldigt tacksam om ni ville berätta lite om hur djuren är uppfödda, eller om köttet kommer från vilda djur och även hur slakten går till.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det har varit minst sagt tunt med svar på mina senaste mejl så vi får se om det blir något svar den här gången. Jag hoppas naturligtvis på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar