måndag 23 april 2012

Fläskfärssvar

För några dagar sedan fick jag äntligen svar på mitt mejl om fläskfärs och fläskkött i allmänhet och kastrering utan bedövning. Ni som följer bloggen vet att jag skrev till en av våra större livsmedelskedjor för att höra om man har börjat kräva bedövning av kultingarna innan man kastrerar dem. Svaret dröjde och det var både nonchalant och ett ickesvar tycker jag. Givetvis mejlade jag på nytt och frågade om jag skulle tolka dem som att de gav smärtlindring innan. Hur svårt kan det vara att skriva "ja" eller "nej"?

Så här ser deras svar ut:

Hej!

Tack för att du har hört av dig till oss.

Vi följer grisnäringens överenskommelse och de lagar som gäller.
Beklagar att informationen på ica.se inte lever upp till dina förväntningar.


Med vänlig hälsning
XXX Kundkontakt
Marjut Svensson


Det ska bli spännande att se vad de säger nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar