onsdag 25 april 2012

Grisar och kastrering

Idag fick jag svar från en kollega till hon som svarade förra gånget på mejlet till Ica angående bedövning av grisar innan de kastreras. Det var verkligen ett positivt svar. Alltså: fläskkött som kommer från Ica kommer från grisar som har bedövats innan de kastrerats. Så här ser svaret (det andra alltså) ut:

Hej!

Ja, ICA´s grisar bedövas innan kastrering.

Med vänlig hälsning
ICA Kundkontakt
Malin Eklöf


Tel ICA Kundkontakt 020 - 83 33 33
Fax ICA Kundkontakt 020 - 83 33 30
E-post ICA Kundkontakt kundkontakt@ICA.se
Webbplats ICA www.ICA.se


Det är ju inte utan att man undrar varför de inte skriver något om det på webben, men jag uppmanade dem till det då jag tackade för det positiva svaret. Tyvärr är det ju bra mycket mer man önskar när det gäller djurhållning än bara det här, men det är i alla fall en viktig sak, så jag känner mig väldigt glad. Sedan kan man undra hur dessa djurfabriker där stor del av det kött vi äter kommer ifrån alls kan vara tillåtna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar