onsdag 25 april 2012

Anklever

För ett tag sedan fick jag erbjudande om att köpa delikatesser. Jag blev nyfiken och läste vad det var för något man ville sälja och såg då att anklever var ett av livsmedlen. Det fick mig att leta på importföretagets sajt då jag ville veta varifrån levern kom och hur ankorna var uppfödda. Som vanligt höll jag på att säga, så fanns ingen sådan information, så jag mejlade dem istället. Svar kom men inte med den informationen som jag ville ha. Så här skrev man:

Hej Katharina,

Cavage är väldigt vanligt i Frankrike bland nästan alla producenter, även om annat sägs ibland, så det kan vi tyvärr inte garantera, men vi har väldigt mycket annat gott som tex. salamis, ostar , oliver , oljor, grönsaksinläggningar och nybakat surdegsbröd, så förhoppningsvis skall vi kunna göra er nöjda ändå.

Mvh
Robert på XXX


Har man sett en anka blivit tvångsmatad så äter man aldrig anklever, så enkelt är det. Dåligt att importera och inte ens veta något om detta. Inga delikatesser från dem med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar