onsdag 14 mars 2012

Mejl och kusarna

Nu har jag författat och skickat mejlet med mina funderingar till XXX. Jag hoppas på ett snabbt svar, för det har jag inte varit bortskämd med på senaste tiden. Sedan är jag så klart nyfiken på svaret eftersom jag verkligen vill veta varför de använder tillsatser.

Så här ser mitt webbrev ut:

Hej, jag har ett par frågor angående era fruktkusar. De lanseras som en nyhet och jag blev nyfiken och köpte dem, men förmodligen lite naiv då jag trodde att nyheter numera skulle vara tillsatsfria med tanke på pågående debatt och kundmedvetenhet. Era kusar innehåller guarkärnmjöl, vilken är en tveksam tillsats och aprikoserna är konserverade med svavel. Det måste ju gå att baka utan guarkärnmjöl och aprikoser utan konserveringsmedel har inte mycket kortare hållbarhetstid än de med. Varför då inte välja dem? Tyvärr måste jag som kund säga att detta köp av kusar blev både mitt första och sista.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar