måndag 12 mars 2012

Fruktkusar

Goda små bröd, visserligen lite syntetiska i konsistensen, men helt okej vardagsbröd. Ja det är min beskrivning av en nyhet som jag i stressen fastnade för häromveckan när jag var och handlade. Eftersom jag gärna vill prova nya saker så var det inget stort hinder att köpa dem. Däremot så är jag tveksam till om det kommer att ske igen. Jag blir så besviken när jag ser att innehållet inte är vad det borde och här lanserar man (vem tänker jag inte skriva) en nyhet också innehåller det E-nummer; varför?

Innehållsförteckning:

vetemjöl
vatten
solroskärnor
aprikoser (konserveringsmedel svaveldioxid)
jäst
dinkelflingor
rågskållning
tranbär
kornmaltextrakt
salt
hirsfrö
linfrö
stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl)
vetegluten
solrosolja
druvsocker
rapsolja

Inte ens svavelfria aprikoser har man kunnat kosta på sig och dessutom så innehåller bröden guarkärnmjöl. Tummen ner! Jag måste mejla och fråga varför de lanserar en sådan här nyhet och inte är mer lyhörda för opinionen. Men uppenbarligen finns det fortfarande en tillräckligt stor skara som gärna betalar för både ditten och datten i det de ska äta.

Apropå mejl så kan jag bara berätta att ni som undrar varför jag inte har lagt ut några svar på ett tag trots att jag har skickat flera mejl om olika livsmedelsfrågor så beror det helt enkelt på att frågorna tydligen inte var sådana man ville diskutera för det har inte kommit några svar på ett bra tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar