torsdag 15 mars 2012

Familjen Dafgårds pannkakor

Ja det är absolut inget som jag har köpt. Nu kanske jag inte behöver vara så tydlig med det, men för mig som lagar så mycket som möjligt själv och undviker färdigmat så känns det väldigt främmande att köpa just färdigstekta pannkakor. Trots detta så skriver jag alltså om dem och det beror på att jag råkade se att Familjen Dafgård hade denna produkt när jag letade efter en annan vara på deras webb.

Jag hittade inte det jag letade efter på sajten, men ramlade som sagt var över pannkakorna och blev nyfiken på vad de hade valt att stoppa i dem så jag klickade vidare och läste denna innehållsförteckning:

kärnmjölk
vetemjöl
vatten
ägg
rapsolja
socker
salt

Trots att jag har svårt att försvara produkten (och det låter ju väldigt gnälligt när jag ändå skriver om den) så tycker jag att det är mycket bra att innehållet ser ut som det gör. Fast å andra sidan, alltså till livsmedlets försvar, så visst är det bra att man kan köpa pannkakor om man nu verkligen ogillar att steka sådana. Men för att runda av det här inlägget, så vill jag trots att helfabrikat är toppen ibland, ändå säga: nästa gång du vill ha pannkakor, ta dig gärna den extra tiden det tar att steka egna, för det blir ju så mycket godare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar