onsdag 13 december 2017

Naturlig kost på Facebook

Nu finns Naturlig kost på Facebook, en grupp där jag lägger ut blogginlägg och där vi som vill diskuterar mat utan tillsatser, men också annat som rör det vi äter. Jag har ju bloggat om mycket mer än tillsatsfri mat, även om det är huvudsyftet med bloggen och det som gjorde att jag började blogga. För mig är ren mat något positivt, även om jag inte är rädd för de flesta tillsatserna eller anser att man ska rata alla utan urskiljning. Däremot så ser jag utöver att vissa faktiskt kan vara riktigt skadliga för hälsan, ett stort etiskt dilemma. Som jag har sagt förr: vi betalar för mycket fluff i våra livsmedel, fluff som är tillsatt då naturliga ingredienser är borttagna, allt för att industrin ska tjäna pengar. Sådant gillar jag inte alls. Det är också en anledning till att ifrågasätta vissa E-nummer.

Logga gärna in på Facebook och leta upp Naturlig kost-gruppen. Den är öppen så att även gruppmedlemmarna kan göra inlägg. Varmt välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar