söndag 15 november 2015

Tutti frutti

Från att inte ha ätit tutti frutti på år och dag så köpte jag ett par påsar när jag senast var och handlade. Dessa godisar minns jag att jag gillade när jag var barn. Nog tyckte jag att de smakade lite annorlunda nu, eller kanske var det konsistensen bara. Goda var de hur som helst. Men när det gäller gelégodis så kan man absolut inte ha några förväntningar på innehållet, alltså att det ska vara till sin fördel. Det är nog i sådant här godis som man hittar mest skräp.

Ingredienser:

socker
glukossirap
majsstärkelse
surhetsreglerande medel (E 270, E 325)
aromer
färgämnen (E 150a, E 160a, E 100, E 141, E 120)
ytbehandlingsmedel (E 903)

Jisses Amalia, vilken E-nummerradda! Tiden är lite knapp just nu, så det här får jag kika närmare på nästa gång som jag bloggar, men man kan ju snabbt konstatera att det inte känns allt för tilltalande. Jag återkommer med vad var och en av tillsatserna är för något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar