måndag 9 november 2015

Restauranger och E-nummer

Nu har jag mejlat ytterligare en restaurang vars mat jag gillar jättemycket. Jag hoppas på ett seriösare svar än från en av mina andra favoritrestauranger, alltså den första som jag mejlade. Så här skrev jag:

Hej! Jag tycker jättemycket om er mat, men jag är nyfiken på dess innehåll. Hur ser ni på tillsatser, alltså E-nummer? Använder ni mycket sådant eller försöker ni välja bort det?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Nu när jag väl har börjat fundera på restaurangmat, dess innehåll och även börjat mejla och ställa frågan om vad maten innehåller, så känns det här väldigt spännande. Jag hoppas verkligen att jag får många fler positiva än negativa svar och jag kommer alltså att fortsätta beta av olika restauranger. Gör gärna samma sak du med; kanske kan vi påverka branschen, vilket vore väldigt bra. Nu ska man i ärlighetens namn säga att det väl inte är hela världen om man får i sig några ohälsosamma E-nummer vid tillfälle, men äter man ute ofta så kan det tyvärr bli en hel del, så frågan är i alla fall enligt mig angelägen. Vissa äter ju lunch ute varje dag till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar