onsdag 7 maj 2014

Svar från Sellton

För ett par veckor sedan så skickade jag ett mejl till Sellton som jag köpte pumpakärnor ifrån. Så här skrev jag:

Hej,

Jag har precis varit in på er sajt då jag var nyfiken på era produkter. Jag har köpt era pumpakärnor och i dem finns inte ett enda E-nummer, vilket jag var glad över att se. Hur är det med era andra produkter? Jag gissar att ni inte använder er av onödiga tillsatser med tanke på det som ni skriver på sajten, men jag hittar inga kommentarer om detta och heller inga innehållsförteckningar. Jag hoppas att ni kan svara på min fråga.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Idag fick jag följande svar:

Hej Katharina Wallenborg,
Tack för ditt mail och din fråga.

Vi jobbar med att alltid hålla en hög standard på våra produkter, till ett bra pris.
Vi vill se till att våra produkter är så rena som möjligt, så att det är en naturprodukt vi säljer.

Vi har med omsorg valt ut en leverantör i Kina av pumpakärnor. När vi beställer kärnorna får vi en specifikation där mikrobiologiska och kemiska gränsvärden är angivna. När pumpakärnorna kommer till Sverige skickar vi dem till Eurofins för ytterligare en djupgående analys. Eurofins är världens största laboratoriegrupp som gör mikrobiologiska analyser inom lantbruk, livsmedel och miljö.

Sänder här med en specifikation på pumpakärnor


Det bifogade dokumentet lyckas jag inte lägga ut, men mejla gärna så skickar jag den vidare till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar