söndag 25 maj 2014

Äntligen tillbaka! Nu mer om chips

Att det hade gått så lång tid sedan jag bloggade trodde jag inte även om jag vet att tiden har sprungit iväg. Jag skyller på jobbet, även om ursäkter inte ger några inlägg.

Sedan senast så har jag hittat en ny chipssort, som jag däremot inte har hunnit smaka ännu, men innehållet kan man ju ändå kika på. Extra tunna potatischips heter sorten och så här ser innehållet ut:

potatis
solrosolja
kryddblandning (salt, vasslepulver, druvsocker, lök, socker, mjölksocker, rödlök, paprika, surhetsreglerande medel (citronsyra, mjölksyra), kryddor, chilipeppar, persilja, naturlig arom)

Citronsyra kallas också E 330. I övrigt så ser innehållet bra ut. Men nu är det E-nummerfritt som jag bloggar om så vem som har tillverkat chipsen skriver jag alltså inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar