fredag 9 maj 2014

Kexen Melt's cheese, dåligt samvete

För en väldigt lång tid sedan, nämligen 28 januari så bloggade jag om kex som hette Melt's cheese. Jag ville ställa frågor om innehållet, men man skulle få fylla i så många frågor innan bara för att komma åt mejladressen, eller rättare sagt kunna skicka sin fråga, så jag gav upp det. Men jag skrev att jag skulle fråga i den affär som jag hade köpt dem och det får jag erkänna att jag har glömt. Jag lovar att hålla ögonen öppna när jag handlar och återkomma.

För övrigt så har jag märkt att innehållet ofta är dåligt. Man kan tycka att en så simpel torrvara inte borde ha mer än de ingredienser som verkligen behövs. Jo jag vet det där med hållbartid, men hur kommer det sig i så fall att vissa kan men andra inte? Extra trist är när konstgjorda smaker måste tillsättas, något som för övrigt gör att många vänjer sig vid dessa och inte klarar av att uppskatta äkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar