söndag 4 maj 2014

Ekologiska potatischips gräddfil och ramslök

Ja dessa chips som jag köpte för första gången i helgen var helt fantastiskt goda. Innehållet är okej, men jag skulle gärna ha varit utan till exempel maltodextrin, som endast tillför kroppen socker. Även citronsyra/E 330 är tillsatt och även om den ska vara en problemfri tillsats så vet jag att inte alla uppskattar den. Solrosolja är ju ingen E-nummertillsats, men den tillhör definitivt inte de nyttigare oljorna. Men chips ska väl inte ätas i så stora mängder så att det är ett problem.

Ingredienser:

potatis*
solrosolja*
kryddblandning (druvsocker*, maltodextrin*, yoghurt*, majsmjöl*, lök*, jästextrakt, mjölkpulver*, salt, vitlök*, ramslök*, citronsyra, vitpeppar*)

Alla ingredienser som har en asterisk efter sig är ekologiska. Bra det! Trots innehållet så kommer jag nog att köpa chipsen igen, men jag kommer att välja andra i första hand, för det finns goda chips med bättre innehåll. Tråkigt att man inte plockade bort citronsyran när man ändå ansträngde sig att göra produkten ekologisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar