fredag 26 juli 2013

Malen vitpeppar

Vanliga kryddor ska inte ha några tillsatser tycker jag, men ändå kollar jag sällan på innehållet, sannolikt för att jag utgår ifrån att det inte finns några tillsatser och för att det heller inte har gjort det de få tillfällen som jag har tittat efter. Däremot så bör man räkna med att de finns i kryddblandningar.

Hur som helst så bestämde jag mig för att stilla min nyfikenhet idag när jag skulle fylla på en kryddburk från Ica som vitpepparen hade tagit slut i. Ekonomisk som jag är så köpte jag inte en ny burk utan en påse för att fylla på burken med. Det är också bättre för miljön, lika viktigt att tänka på som ekonomin. I alla fall så kom den nya vitpepparen från Kockens och positivt nog så innehöll vare sig Icas eller Kockens malda vitpeppar några tillsatser. Hur den sedan är odlad och malen är ju en annan historia, men så långt så ser det alltså bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar