torsdag 4 juli 2013

Energikaka

Ja en sådan fick jag av ett vård- och omsorgsföretag igår i Almedalen. Bra godis från ett sådant företag kan man tycka; ingen chokladkaka alltså utan frön och annat. God var den också, men innehållet! Man utgår ju ifrån att en sådan där liten godbit ska vara nyttig eller åtminstone inte onyttig, men man har lyckats få in en hel del dumheter bland ingredienserna. Eller vad sägs om glukossirap, palmolja, fruktos, sojalecitin och dextros.

Trist innehåll hälsomässigt och även miljömässigt. Hur kan ett sådant företag ha nollkoll på vad det är de köper in och sätter sitt namn på, för det här var en av alla dessa reklamprylar som delas ut.

Nu fick jag den gratis och jag tänkte inte så mycket på innehållet när jag tog emot frö- och fruktkakan, men jag är glad att jag inte betalade för skräpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar