fredag 19 juli 2013

Köpt smörgåstårta

Att man aldrig lär sig! Att köpa smörgåstårta är ett vågspel och även om det inte går att jämföra med hemmagjord så brukar det inte vara så illa som det blev ikväll. Det var den mest smaklösa smörgåstårta som jag har ätit och det var så illa så jag inte kunde äta upp hela biten trots att jag var hungrig.

Det finns en del E-nummer i sådan här mat dessutom, men jag tänkte att det kanske är räddningen och att det blir lite smak om än inte från enbart naturliga ingredienser, men så var det alltså inte.

Egentligen är nog inte det här inlägget ett som helt passar min blogg, men just nu så är jag så besviken, så det kändes om annat bra att skriva av sig och jag kan ju i och för sig koppla inlägget och smaklös smörgåstårta till bloggen genom att konstatera att tillsatser alltså kan finnas där utan att ge smak även när man tror att de finns där av den anledningen, men den här gången var det nog för färg, konsistens och hållbarhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar