lördag 14 juli 2012

Glass i bytta

Glassproducenten som lanserade glassen som jag skrev om senast har även glass i bytta som är väldigt populär och jag tittar på en sådan också för att se om det är bättre. När jag för något år sedan kollade var det inte till belåtenhet, men alla kan bli bättre på det de gör, så jag dömer inte innan jag har tagit reda på det.
 
Innehållsförteckning:
 
mjölk*
grädde*
socker*
blåbärssylt* (8%)(blåbär*, socker*, pektin, citronsyra)
äggula*
naturlig arom**
stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl)
 
Asteriskerna hänvisar till att det är ekologiska ingredienser. Som om man blir gladare av det när det är fruktkärnmjöl och guarkärnmjöl i som vissa kan reagera allergiskt emot. Trist glass det här också, även om listan var kortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar