måndag 27 februari 2012

Ica Skånsk senap

En positiv överraskning bland alla tillsatslivsmedel är Icas Skånsk senap. Nu ska det i ärlighetens namn sägas att det finns fler senapssorter som är utan tillsatser, men långt ifrån alla. Det säger mig en sak: tillsatser behövs inte och har därför inte att göra i senap. Eller hur? För visst är det märkligt att många ändå använder tillsatser; det är ju bara negativ reklam för företagen.

Innehållsförteckningen i Icas skånska senap:

vatten
senapsfrö
socker
ättiksprit
salt
krydda (gurkmeja)

Jag har inte hunnit smaka den ännu, men tänkte använda den ikväll när jag ska göra varm smörgåstårta. Det lär passa bra och jag gissar att smaken kommer att gå bra ihop med vinet som jag har köpt. Tyvärr inte något som finns på systembolaget, utan köpt genom Marc's vinklubb. En parentes, men som leder mig till tanken att jag ska ta redan på mer om deras viner eftersom det är en populär klubb. Jag återkommer om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar