torsdag 2 februari 2012

Äkta ekologiskt vanilj pulver

Ja jag tror nog att det ska vara "Äkta ekologiskt vaniljpulver", men oavsett det så handlar det alltså om vaniljpulver utan tillsatser från V-sell ekologiska produkter AB. De säljer kravmärkta produkter som ofta är rättvisemärkta, vilket är toppenbra. Innehållet i just den här lilla gulliga glasburken är rätt och slätt:

100 % ekologiskt vanilj

Ja det var inte mycket och det här rekommenderar jag så klart framför konstiga kemiska pulver. Man tar 1/4 - 1/2 av den mängd man skulle ha tagit av konstgjord smaksättning. Jag har nyligen fått vaniljpulvret av min dotter och har inte hunnit prova det, men jag är säker på att det här är godare än konstgjorda produkter. Nu ser jag alltid till att köpa vaniljsocker med vaniljstång i när jag köper sådant, men det är klart att det här är en helt annan sak. Jag har inte sett den här sortens vaniljpulver tidigare, men nu vet jag att det finns, så det lär bli ”äkta vara” framöver även här.

Kul att hitta nya bra produkter och den här är alltså kravmärkt, däremot inte rättvisemärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar