onsdag 28 december 2011

Icas ekologiska krossade tomater

Sådana har jag precis inhandlat då jag ska göra ett recept med krossade tomater i. Flera sorter innehåller citronsyra, alltså E 330. Men jag anser inte att krossade tomater behöver någon tillsats och det gör inte alla andra heller eftersom det finns några sorter utan, varav Icas ekologiska är en av dem.

En annan sak som jag gillar med den här sorten är att den är rättvisemärkt. Vill du läsa mer om det så kolla den här adressen: http://www.fairtrade.se/

Så här ser förresten innehållsförteckningen ut på tomaterna:

krossade tomater (skal och kärnfria)

Det där inom parentes gör mig lite konfunderad. Är det skal i, men inga kärnor? Slarvigt att inte korrekturläsa innan det går i tryck. Det är ju inte direkt någon lång innehållsförteckning. Ja, ja, bara tomaterna är goda och tillsatsfria så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar