lördag 17 september 2011

Mejl om tacoskalen

Nu äntligen har jag fått iväg ett mejl om de där tacoskalen som jag skrev om häromdagen. Det ska bli mycket spännande att se vad svaret blir, om det blir något vill säga. Ibland blir det inte det när frågan är känslig. Det vet ni väldigt väl, ni som har följt min blogg. Så här skrev jag:

Hej,

Vi gillar era tacoskal och har köpt dem många gånger genom åren, men nu senast så kollade jag innehållsförteckningen och såg att de innehåller palmolja. Varifrån köper ni oljan och kan man som konsument känna sig trygg och veta att man genom att köpa skalen inte bidrar till skövling av regnskog? Varför har ni valt just palmolja och inte någon annan sort? I övrigt är ju innehållet bra och det är inga konstiga tillsatser, så jag hoppas att vi kan fortsätta äta era skal.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Visserligen äter vi inte taco jätteofta, men nog borde jag ha reagerat på innehållet tidigare. Eller också har jag det och sedan glömt bort det för det var så länge sedan vi åt det nu. Men jag köper inte dessa skal igen innan jag har fått ett svar och får jag inget så har de förlorat en kund. För just den här sorten är den jag gillar mest och hos oss äter vi en del mat i perioder, så det kan mycket väl bli en tacoperiod igen framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar