torsdag 25 februari 2016

Nytt matmejl till politiker

Jodå, jag fortsätter att mejla till riksdagspartierna om det här med mat och tillsatser och i dag har jag kontaktar en av våra riksdagsledamöter. Så här skrev jag:

Hej, jag undrar hur ert parti ser på det här med E-nummer. Jobbar ni för att minska antalet av dem? Det finns även en samverkanseffekt som det forskas alldeles för lite på. Vad vill ni göra åt det? Självklart så är det skillnad på tillsatser och tillsatser, men det är tyvärr ett flertal som kan vara hälsovådliga och därför så behöver det här uppmärksammas mer.

Eftersom ni är ett parti som jobbar för bra mat, så blev jag förvånad över att jag inte fick några träffar när jag sökte på tillsatser och endast en träff när jag sökte på E-nummer och då handlade det inte ens om något som rör matfrågan. Men jag hoppas att du kan ge mig svar på mina funderingar.

Hälsningar Katharina Wallenborg, konsument och matintresserad


Det här är det femte partiet som får mejl ifrån mig, men alla har tyvärr inte svarat trots att det har gått ett tag. Jag lägger ut de svar som kommer in givetvis och det är ju tre partier till som ska bli kontaktade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar