onsdag 28 oktober 2015

Inget restaurangsvar ännu

Den 15 oktober så skrev jag till en av mina favoritrestauranger och ställde följande fråga:

Hej

Jag är väldigt intresserad av mat och även av dess innehåll och försöker köpa livsmedel med få tillsatser. Jag tycker också om att gå ut och äta och gärna hos er eftersom maten är så god. Men jag vet inget om innehållet och är lite nyfiken på om ni som restaurang försöker använda ingredienser och livsmedel med få eller inga tillsatser i er mat.

Jag hoppas att ni vill svara på min fråga även om jag förstår att den är lite udda.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Något svar har jag inte fått, inte ens en bekräftelse på mitt mejl. Nu börjar jag tro att de inte vill prata om innehållet tyvärr, men det blir ett påminnelsemejl som ser ut så här:

Hej

För ett tag sedan så mejlade jag er och frågade om innehållet i maten. Jag har inte fått något svar, så jag påminner då jag är intresserad av det som jag äter.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Vi får se om det hjälper. Varför skulle man inte kunna få veta innehållet i restaurangmat? Man behöver inte få varenda detalj kanske, men lite allmänt, använder man mycket av någon tillsats så kan det vara av intresse för gästerna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar