söndag 25 oktober 2015

Recension av Saltad nota

Det händer då och då att jag länkar till artiklar eller annat, men jag är sparsam med det som ni vet. Dock så hittade jag en gammal recension på boken Saltad nota som var osedvanligt tramsigt skriven och jag kände när jag läste den att artikelskrivaren inte alls hade förstått vad det handlade om, eller också så såg han ett gyllene tillfälle att få visa sig rolig och då passade ju ett ämne som inte är något som han brinner för väldigt bra.

Vi som tillhör en sekt som han menar på bryr oss alltså inte om gamlas mat och varför de med låg inkomst äter sämre och så vidare. Bara de kommentarerna visar på bristande insikt. Att vissa äter bra och vissa äter dåligt handlar sällan om den faktiska ekonomin utan om prioriteringar och bristande intresse för mat. Många med dålig ekonomi lägger snarare mer pengar på mat än många andra, men äter ändå mycket sämre. Jag har själv erfarenhet av både lite pengar och bra ekonomi, men mathållningen är det faktiskt ingen jätteskillnad på. Anledningen är att jag alltid har varit intresserad och prismedveten och jag har lagat så mycket som möjligt själv.

Påståenden som att man bara för att man inte vill ha en massa tillsatser i det man äter inte bryr sig om annat är bara löjligt. Man kan göra två saker samtidigt, alltså bry sig om bra mat överlag och ändå anse att hemlagat är att föredra.

Läs gärna artikeln här: http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/bocker/bokrecensioner/e-xorcisten/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar