lördag 24 oktober 2015

Restaurangmat och läsning

Hm, att jag inte har tänkt på att läsa Mats-Eric Nilssons bok Saltad nota? Den kom för ungefär två år sedan och jag har läst ett par andra av hans böcker och jag måste säga att de är väldigt intressanta. Men att läsa om matfusk gör ju inte att man stannar där, utan meningen är väl ändå att göra en till en mer medveten konsument som ifrågasätter mer än vad vi gör idag. Självklart så kan vi inte kräva vad som helst till hur lågt pris som helst. Men medvetenhet är alltid bra och kostar det lite mer och vi vet varför så kan många säkert tycka att det är värt det. Sedan så finns det ju gränser även om det är billigt.

Jag ska läsa på mer och jag ska bli bättre på att fråga restaurangerna. När det gäller mejlet till en av mina favoritrestauranger så har jag fortfarande inte fått svar. Jag får nog lov att påminna om att jag vill ha svar. Att det dröjer och det inte ens har kommit en bekräftelse på att de har fått det tolkar jag som att de inte vill ha någon sådan diskussion. Men det vore ju väldigt dumt eftersom jag skrev att jag gillar deras ställe och de kan ju riskera att förlora mig som kund om de är ignoranta. Men vi hoppas på att det bara har fallit i glömska bland allt arbete, sådant händer, det vet jag själv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar