måndag 26 oktober 2015

Julskinka från Åsby kött & vilt

Har du vägarna förbi, eller kanske rent utav bor i Hallstahammar, så finns det ett ställe som heter Åsby kött & vilt som jag vill rekommendera. Här hittar du olika köttsorter, frukt och grönt, ostar och saft med mera. Nyligen var jag in och handlade lite, bland annat jättegod älgfärs. Jag passade samtidigt på att fråga om de kommer att sälja tillsatsfri julskinka och se det kommer de att göra. Som jag har letat efter detta och så finns det i en butik som jag till och med har handlat i tidigare, men inte har tänkt på att de kan ha denna typ av skinka.

Just julskinka har varit något som jag har sökt med ljus och lykta efter, ja den sorten som är tillsatsfri alltså. Det går att hitta, men det är få som säljer den tyvärr. Den kommer säkert att vara grå och se lite tråkigare ut, men vad spelar det för roll? Om knappt två månader är det julafton och då vill man ju ha nykokt skinka och det ska bli väldigt trevligt att slippa den så vanliga nitritskinkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar