tisdag 20 oktober 2015

Mejl om tillsatser till restaurang

Förra veckan så gjorde jag något som jag aldrig har gjort tidigare, jag mejlade en av mina favoritrestauranger och frågade om innehållet i deras mat. Det är nog ingen fråga som de brukar få och de tycker säkert att den är lite konstig, men äter man ute regelbundet som jag gör så kan det vara intressant att veta hur restaurangbranschen ser på det här med tillsatser i maten. Så här skrev jag förresten:

Hej

Jag är väldigt intresserad av mat och även av dess innehåll och försöker köpa livsmedel med få tillsatser. Jag tycker också om att gå ut och äta och gärna hos er eftersom maten är så god. Men jag vet inget om innehållet och är lite nyfiken på om ni som restaurang försöker använda ingredienser och livsmedel med få eller inga tillsatser i er mat.

Jag hoppas att ni vill svara på min fråga även om jag förstår att den är lite udda.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det ska verkligen bli spännande att se vad de säger, ja om det säger något vill säga. Men det tror jag faktiskt att de kommer att göra. Jag funderar på om jag ska skicka frågan till fler ställen, för hur ska man kunna påverka om man aldrig frågar saker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar