söndag 4 oktober 2015

Anammas vegofärs

Använd den här vegetariska färsen och ingen kommer att misstänka att det inte är kött. Nu har jag ibland funderat då och då på varför man ska göra låtsaskötträtter. Men ibland kan det vara bra att kunna göra det. Som igår när jag hade middag och min dotter som inte äter kött var över och vi skulle äta grekiskt. Jag kan lova att det vegetariska gick åt lika mycket som kötträtterna. Idag gjorde jag även köttfärssås och hade hälften vegofärs och hälften fläskfärs. Resultatet blev väldigt bra.

Men vad innehåller då sådan här färs? Ja jag har ju inte haft någon aning eftersom jag aldrig ens har köpt det tidigare. Men Anammas färs är i alla fall bra och så här ser innehållsförteckningen ut:

sojaprotein
rapsolja
lök
äppelextrakt
salt (1,4 %)
kryddor
naturlig arom

Jag gillar verkligen kött, så någon vegetarian är jag inte på väg att bli, men jag äter väldigt mycket grönsaker och sällan blodiga biffar även om det är gott. Man blir behagligare mätt av grönsaker tycker jag och visst känns det bra att inte äta så mycket djur. Det måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar