måndag 28 september 2015

Dill chips, eller

dillchips som jag skulle ha kallat dem. Ja dessa chips skrev jag om den 15 augusti och för några dagar sedan så fick jag svar på min fråga om arom. Jag passade på att skicka med en fråga till och så här såg mitt mejl ut plus svaret som jag fick:

Hej,

Jag undrar vad arom och dillarom i era dill chips (eller dillchips) innehåller? Är det naturliga smaker bara? Jag hoppas det för chipsen är väldigt goda. Passar även på att fråga om ni har planer på att tillverka pepparrotschips?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Svaret:

Hej Katharina!

Jag ber om ursäkt för dröjsmålet att besvara dig.

Det är syntetiskt framställda aromer. Förutom dillaromen använder man oftast flera olika aromer för att få den rätta smaken. Dillchips smakar inte bara dill, utan har också en ton av ost, lök etc. Men som sagt: aromerna är syntetiskt framställda, de kommer inte från de råvarorna.

Tack för ditt tips om ny smak!

Vi jobbar hela tiden med att ta fram nya spännande smaker. Vi kan dock inte avslöja vilka det blir härnäst.

Med vänlig hälsning

Marie Engberg


Tråkigt att inte chipsen hade naturlig arom, men så är det ofta. Däremot så är det spännande att de planerar nya smaker och det kan ju vara så att de blir mer naturliga. Man kan alltid hoppas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar