fredag 3 oktober 2014

Passerade tomater från Eldorado

Inte sedan i januari 2010 har jag skrivit om passerade tomater så det var väl på tiden att granska åtminstone en sort till och det gör jag alltså nu. Tomater äter vi ofta här, mest färska och gärna mindre mildare sorter, men ibland blir det krossade och sedan händer det, men väldigt sällan, att det blir passerade. Idag skulle vi äta pizza och jag brukar ju göra min egen sås och det hade jag glömt nu, så jag köpte passerade tomater som jag blandade lite annat i och använde som sås och det blev riktigt bra. De där färdiga pizzasåserna är inte mycket att hurra för tycker jag och då menar jag smakmässigt. Innehållet är jag inte så bekant med eftersom jag inte köper dem, men jag har väl provat en gång och det räckte.

Ingredienser:

passerade tomater
salt

Ja det var ingen lång lista och längre ska den heller inte vara anser jag. Egentligen skulle inte ens salt behöva vara tillsatt, men det kan jag leva med. Smaken var för övrigt bra och jag gillar att det inte är en massa vatten tillsatt, för det brukar det vara, åtminstone i krossade tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar