lördag 11 oktober 2014

Excellence Strawberry Intense

Ja det lite krångliga namnet är helt enkelt namnet på vit choklad med jordgubbar i. Jag är väldigt förtjust i vit choklad, däremot så är inte innehållet något som jag tycker lika mycket om. När det gäller choklad så är det dessutom ytterst sällan som man blir nöjd när man läser innehållsförteckningen och jag har sannerligen inget större hopp om den här heller, detta trots att chokladen anses tillhöra de bättre sorterna.

Ingredienser:

socker
kakaosmör
mjölkpulver
laktos
frystorkade jordgubbar (1 %)
emulgeringsmedel (sojalecitin)
naturligt aromämne
spårämne (vanilj)

Detta lecitinet! Jag ska mejla och fråga hur det är tillverkat och om det verkligen inte går att klara sig utan. Förmodligen så vill de inte svara på det och jag har märkt att det är ofta som det inte blir något svar alls, trots att jag alltid är hövlig eftersom jag tycker att man ska vara det mot sina medmänniskor.

Innan jag avslutar så måste jag be om ursäkt för att det har gått en hel vecka sedan jag senast bloggade. Jag trodde ärligt talat inte att det var så länge sedan. Skärpning, återigen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar