söndag 12 oktober 2014

Chokladfråga

Ibland är man snabbare än annars och i går fick jag iväg ett kort mejl till XXX. Så här ser det ut:

Hej, jag börjar med berömmet och har sedan en fråga. Jag äter regelbundet er choklad och gillar den alltid, men jag har ändå funderingar kring innehållet. Måste man ha sojalecitin i den? För ett tag sedan så hittade jag en sort som inte hade det och den chokladen var inte sämre i vare sig smak eller konsistens. Vidare undrar jag hur sojalecitinet framställs.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Den där inledningen med beröm har att göra med att man skulle välja ämne och det första var beröm så jag tänkte att jag kan väl börja där då. Ett bekräftelsemejl har kommit också så jag vet att frågan är mottagen. Nu är det bara till att vänta på svar på frågorna också. Burkar du själv ställa frågor om sådant du undrar över när det gäller livsmedelsinnehåll? Ju fler vi är som hör av oss med sådant som vi inte är nöjda med, ju bättre blir faktiskt det som vi äter. Om du inte tillhör oss som mejlar, ringer eller på annat sätt är med och påverkar så vill jag bara uppmana dig till att börja. Du gör en insats både för dig själv och alla andra genom att vara aktiv på det sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar