söndag 14 oktober 2012

Vitt vin från Systembolaget

I helgen drack jag ett vitt vin som jag inte hade provat tidigare och valet var ganska slumpartat. Jag handlade i en butik med mer än begränsat sortiment så det var inte mycket att välja på, men jag hade nog kunnat välja det här vinet även om det funnits många andra sorter att köpa. Det var nämligen både KRAV-märkt och rättvisemärkt. Gott var det också trots att det inte var ett dyrt vin. På en skala 1 - 5 så skulle jag utan tvekan ge det +4.

Eftersom jag tyckte att det här var ett så bra köp så var jag på väg att lägga ut namnet på vinet samt producenten, men sedan kom jag att tänka på att KRAV inte är någon garanti för att ett livsmedel är tillsatsfritt och alkohol behöver inte innehållsdeklareras, så hur vet jag att det här är en ren produkt? Jag får helt enkelt skriva till Systembolaget och återkomma, men jag hoppas verkligen att det här är en bra vara, speciellt då den även är rättvisemärkt, vilket gjorde mig väldigt glad måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar