tisdag 20 mars 2018

Tortelloni Ricotta e Spinaci från Pastifico RANA

Det är alltså tortellini med ost och spenat, vilket ni säkert redan har förstått. Den här tortellinin är väldigt god och trots den långa ingredienslistan så finns det inga E-nummer bland dem. Det ska de ha heder för. Det visar även att man visst kan göra bra mat helt naturligt. Precis så som många av oss konsumenter vill ha det.

Ingredienser:

Fyllning 53 %:
spenat 26 %
ricotta 23 % (vassle, mjölk, salt)
vegetabilisk fiber
grädde
ströbröd (mjukt vetemjöl, vatten, salt, jäst)
solrosolja
marscarpone-ost
Parmigiano Reggiano ost
socker
vitlök

Pasta 47 %:
vetemjöl
ägg 30 %
durumvetemjöl

Ja jag vet, det är ett par ställen där ingredienserna är lite konstigt skrivna, men det är så det ser ut och jag har bara skrivit som det står. Däremot så har jag som jag brukar, tagit mig friheten att göra blanksteg mellan sista bokstaven och procenttecknet, men det är det enda. Om vi bortser från detta och tittar på vad som finns i, så ser ni att det ser bra ut. Däremot så undrar man ju vad en enda fiber gör i fyllningen, men finns den där så ska den så klart med.

Jag måste säga att det här var en av de godaste färska pastor som jag har köpt. Sedan kan man alltid göra själv om man har energi till det, vilket så klart blir väldigt gott det med, kanske ännu godare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar