måndag 12 mars 2018

Bästa svaret! (Om papayan)

Det tog inte lång tid innan jag fick svar på mitt mejl om papaya. Jag skrev "Bästa svaret" eftersom det var så positivt. Nu skrev de visserligen inte att de kommer att ändra innehållet rakt av, men nära nog. Läs själva:

Hej Katharina,

Tack för ditt mail. Det är jättekul att du tycker om vår produkt och faktiskt ännu roligare att du engagerar dig och återkopplar till oss om det :-)

Vi är endast återförsäljare av papayan, så jag kan tyvärr inte ge dig ett direkt svar på varför det finns tillsatt socker och E220. Men jag kommer ställa frågan direkt till producenten. Om det finns alternativ utan dessa ingredienser så kan du vara säker på att vi kommer byta till det.

Ett exempel på det är våra Japanmix som vi sålde enormt mycket av. De innehöll tyvärr en hel del onaturliga färgämnen. Vi valde att byta till en mix som endast hade 100% naturliga färgämnen. Självklart såg de inte alls lika glansiga och fina ut och självklart minskade vår försäljning enormt...men det struntar vi i :-) Vi värnar faktiskt mer om VAD vi säljer än om hur mycket vi säljer!

Jag återkommer med producentens svar till dig så snart det går.

Trevlig helg!

/Tolga


Det här är utan tvekan det mest positiva svar som jag någonsin har fått. Förhoppningsvis så återkommer jag snart med vad producenten säger också. Tolga Food AB heter förresten återförsäljaren, vilka ska ha en eloge för sitt tänkande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar