tisdag 13 mars 2018

Och sista papayasvaret

I går kom det sista mejlet i vår papayakonversation. Jag skriver ut leverantörens namn eftersom de var så tillmötesgående. Här finns trots allt stor chans att de är med och påverkar våra livsmedel i rätt riktning. Självklart så har jag tackat så mycket.


Hej Katharina,

Jag har nu fått svar från min leverantör som säger att det finns helt naturella torkade papaya på marknaden, men tyvärr inget som deras producent erbjuder och heller inget som de kan skaffa fram genom sina inköpskanaler.

"Problemet" med den helt naturella är, enligt tillverkaren, främst att hållbarheten blir betydligt sämre än de med konserveringsmedel. Deras erfarenhet är att produkten börjar härskna och tappa färg redan efter ett par månader.

En annan anledning är att de naturella kommer från producenter i Afrika som tyvärr inte alltid kan hålla den leveranssäkerhet som köparna kräver.

Sen att prisbilden är nästan 4 gånger dyrare gör att många köpare inte vågar satsa på den produkten. Då blir det hellre att man kanske betalar lite mer och satsar på ekologiskt, förutsatt att ens varumärke klarar av det.

Så, sammanfattningsvis måste jag tyvärr meddela att vi inte kommer kunna byta ut den produkt vi har idag. Men så snart det finns en möjlighet från någon av mina leverantörer så lovar jag dig att ett byte kommer ske :-)

/Tolga

--
--
Tolga Ilhan

Tolga Food AB (Ltd)
Manager
GSM: +46 70 253 31 81
Office: +46 8 645 21 71
Fax: +46 8 580 350 13
Web: www.tolgafood.se
E-mail: tolga@ilhan.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar