onsdag 18 oktober 2017

Tortellini Ricotta

Det måste ju gå att hitta tillsatsfri tortellini! Jag trodde att jag var nära när jag såg en sort med ost och det såg så bra ut när jag började läsa, men sedan så såg jag att E 270 var tillsatt, en typ av konserveringsmedel som är surhetsreglerande men även smaksättande. Det finns inga kända hälsorisker och egentligen så spelar tillsatsen ingen större roll. Saken är bara att tanken med bloggen är att se hur många livsmedel som man kan hitta utan tillsatser, så jag kommer därför inte att skriva vem som gör den här sorten heller. Jakten går vidare.

durumvetemjöl
ricotta [45% av fyllningen, 18% totalt (mjölkvassla, mjölk, salt, surhetsreglerare e270)]
ägg (18% av pastan, 10.8% totalt)
rivet bröd (vetemjöl, öljäst, salt)
mjölkvassla i pulverform
vetemjöl
torkad spenat (4.5% av fyllningen, 1.8% totalt)
ost i pulverform (ost, salt, vassla av skummjölk i pulverform, aromer)
växtfiber
örter och kryddor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar