måndag 11 september 2017

Lidl och palmolja

Det är helt otroligt hur åren springer på och man glömmer saker. Till exempel så har det gått mer än fem år sedan som jag skrev om Lidl och palmolja. De informerade då på sin webbplats om att de höll på att ställa om till hållbar palmolja. Sedan så har jag inte tänkt på att följa upp det; slarvigt av mig. Men nu så, nu har jag mejlat dem. Jag försökte hitta något på deras webbplats, men fann inget om palmolja. Det kanske stod på något annat ställe än där jag läste, men det fanns inget sökfält heller som jag kunde se. Nu blir det spännande att se vad de svarar. Fem år är ändå lång tid, så jag är övertygad om att de har nått det målet, men säker kan man aldrig vara.

Hej, för fem år sedan så läste jag på er webbplats att ni höll på att ställa om till hållbar palmolja. Har det blivit så? Jag har glömt att kolla och på er webbplats så hittar jag inget om palmolja.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Tänk på när du köper produkter med den här typen av olja att enorma mängder regnskog skövlas för att kunna odla palmerna. Det är en helt förkastlig handling och vi ska självklart undvika att vara en del av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar